Gå til hovedindhold
The Long Run Årsmøde 2023, Nikoi, Indonesien

Refleksioner i en juletid 2023

We Travel er ikke bare et rejsebureau, det er et værdifællesskab

Hvad binder sådan et lille verdensfirma som vores sammen? Altså ikke blot os i We Travel, men også vores gode partnere rundt i verden, de formål vi investerer i og vores helt fantastiske kunder? Det har Lars reflekteret over her midt i en juletid. 

Der er ingen tvivl om at vi i We Travel er fascineret af at besøge ildsjæle i 3. verdenslande, der driver turisme, der skaber reel positiv forandring lokalt, og samtidig kreerer store oplevelser med perspektiv for den besøgende. Det er derfor vi er medlem af The Long Run, som er båret af sådanne persontyper. 

Det er som at se et velfungerende fodboldhold. Et motiveret hold af spillere, en trænerstab der har passion og hjerte. En forbindelse til nærmiljø, familie og fans, der binder det sammen. Alle tager ejerskab. Men det kræver en historiefortælling, som er båret af mere end bundlinje og vækst. Eller i fodboldens verden: oprykning eller nedrykning. Det kræver simpelthen mere substans, hvis man vil have reelt engagement og hjerteblod. 

Segera Retreat, Laikipia

Segera Retreat, Laikipia

For en del år siden, var jeg heldig at opleve en årrække,  hvor sol og måne stod helt rigtigt. Alle ansatte behandlede virksomheden som sin egen. Samspillet - samklangen - var fantastisk. Tingene gik op i en højere enhed. Det er ret sjældent, og ofte varer det ikke ved. Når jeg kigger på eksempelvis min Facebook, bliver jeg glad af at se hvor mange venskaber og tætte bånd, der blev skabt ud af denne samklang.

I dag oplever jeg det igen, men ikke kun på de interne fronter. Eksternt har kunder såvel som leverandører købt ind på vores værdigrundlag. Når vi er på rejsemesse, så er det ikke bare produkt, kontraktudkast og en liste med priser.

Det er netop værdier, fælles visioner for branchen og en søgen efter noget mere, der gør mødet med vores samarbejdspartnere mere givende - for begge parter. De bliver venner af huset. Ikke blot grundet volumen, men qua alt det udefinerbare, som vi konstant forsøger at definere. 

Vi skal ikke presse vores leverandører for hårdt, for at en kunde kan få et lidt billigere tilbud. Så bliver det bare “value for money”, men kun for køber.

NIHI Sumba, Indonesien

NIHI Sumba, Indonesien

Kunderne har vi fra starten også fået med ombord. Vi kom igennem Covid-19 grundet gode kunder, der havde respekt og empati. I udsatte jeres rejser i stedet for at annullere. Stod ikke på jeres ret til refusion og meget andet. Det var unikt. Vores små underleverandører kom også igennem grundet denne tilgang.

Vi har en ekstrem høj “hit rate” på de tilbud vi laver. Jeg har aldrig set noget lignende i min tid i branchen. Der går meget sjældent Hjallerup marked i vores rejseproces. Folk køber ind på vores form, og det vi står for.

Vi skal ikke presse vores leverandører for hårdt, for at en kunde kan få et lidt billigere tilbud. Så bliver det bare “value for money”, men kun for køber. Nej. Folk forstår at alle i kredsløbet skal drage fordel af handlen. Det betyder også, at det at sælge får en helt anden og mere positiv dimension. Det er egentlig mere en kurateret kommunikation af kreative løsninger og erfaringer der passer alle parter. 

Llullu Llama, Ecuador

Llullu Llama, Ecuador

Det ville være løgn at sige, at det er let at fastholde denne tilstand. Det kræver at man konstant er bevidst omkring sit eget kompas, og hvor forretningen er på vej hen, ellers vil det hurtigt erodere væk. Grundet et væld af bevidste og ubevidste valg der konstant træffes i hverdagen i alle virksomheder.

Opgaven er simpel men svær. Fastholde det spændningsfelt hvor alle interessenter kan se sig selv i projektet og får noget med hjem, og her tænker jeg ikke kun på penge. Ansatte, ejere, kunder og leverandører. Det er den vigtigste opgave i We Travel fremadrettet. Alt andet er sekundært. 

Med ønsket om en god jul og et godt nytår. 

Lignende indhold

80% af verdens turister besøger bare 10% af verdens turistdestinationer

Underturismen ser lyset

Få et unikt rejseforslag - helt uforpligtende

Vi bruger al vores viden og vores netværk til at gøre din rejse til noget særligt.
Giv os et kald eller udfyld kontaktformularen, så kvitterer vi med smil og indlevelse.
- og et tilbud, du forhåbentligt ikke kan sige nej til

Hvorfor We Travel?


  • Unikt og ansvarligt

    Vi giver dig bedre og mere unikke oplevelser og går op i, at dit besøg også er en gevinst for lokalbefolkningen.

  • Smil og ekspertise

    Vi giver dig rådgivning med smil, empati og viden, så du får en rejse, der er skræddersyet præcis til dig.

  • Attraktive priser

    Vi har et ekstremt smidigt omkostnings-setup og er derfor ofte billigere end både nettet og konkurrenter.

Få et nyhedsbrev med hemmeligheder, historier og holdninger

Vi leverer rejser med omtanke, og nyhedsbreve med indsigt. Og sender kun post, når vi har noget på hjerte.