Gennem små to årtier beskæftigede jeg mig primært med eksklusive rejser. Så når jeg er til middag eller møder venner og bekendte, er det ret naturligt at jeg får spørgsmålene: Hvad koster jeres rejser? Er det kun dyre rejser i laver?
Sandheden er at vi i We Travel både er billige og dyre - der er ikke noget simpelt svar når man nu ikke passer ind i nogen boks. Og nu skal jeg forklare hvorfor.
I We Travel er vi værdibaserede - vi tror på at gode oplevelser og ansvarlighed kommer i alle prisklasser. Dyrt og billigt. Så uagtet pris - så er det værdierne der skal flugte mellem os, kunder og partnere.
Det er så til gengæld ganske svært at kommunikere og passer dårligt i et online marketing-univers præget af ultra korte, google-optimerede “one-liners”. Derfor mit lille skriv her.
Men lad mig slå en ting fast med det samme: Vi er ikke et klassisk, dyrt luksus-rejsebureau.
Fra hyggelige homestays til verdens vildeste villaer
Vi er bygget på en stærk tro på at rejser bliver (langt) bedre, når der er niveaumæssig variation i programmet. Spændvidden hvor verdens bedste resorts og lodges går hånd i hånd med små homestays, bed & breakfast, glamping og teltophold skaber ganske simpelt diversitet og nuancer på indhold såvel som pris.
Vi ser dette som en klar styrke - men at kondensere det på sociale medier er en disciplin vi arbejder på dagligt.
Det betyder samtidig også, at den pris du får er prisen. Vi kører ikke Hjallerup Marked-stilen. Vi får de bedste priser fra vores små, lokale samarbejdspartnere. Men vi trykker dem ikke for hårdt på maven blot for, at vi skal kunne tilbyde prisen endnu billigere end ret er.
Flere af os har i årtier arbejdet med nogle af de mest luksuriøse hoteller på planeten. Vi har udvalgt dem der passer bedst til We Travel, og droppet de sterile, upersonlige klassiske af slagsen. Vi kender ejerne, forskellen på værelserne og sæsonernes betydning for pris og vejr.
Dem kombinerer vi med billigere, små charmerende hoteller og homestays - alle med store hjerter. Værdierne er de samme, men priserne vidt forskellige. Et We Travel hotel kan godt koste over 20.000kr. i døgnet, mens andre kan fåes for 500kr. i døgnet.
Vores speciale er (udover at tænke ansvarlighed ind i vores rejser) at finde de små gemte perler. Privat- og lokalejede med en holdning til turisme og en villighed til at gøre en forskel. Det giver ikke kun større oplevelser for dig, de er også bedre værdi for pengene. De er typisk billigere, og i vores øjne langt bedre, end de globale brands’ bud på et luksushotel. Det gælder i byen, på savannen, i junglen og på stranden.
“Hvad koster en hvid bil?”
Hvad koster de We Travel rejser så? Kan du ikke give os et beløb? NEJ, det kan jeg ærligt ikke.
Nogle kunder rejser på eventyr i 2-3 måneder på orlovsrejser med familien, andre på øhop i to uger. Visse af vores kunder flyver business class andre økonomi. Nogle tager en uge på surf-hotel i Portugal, andre en måned til Japan. Og nogle vil den simple bungalow i strandkanten, andre vil den vildeste lodge midt i regnskoven.
Med andre ord ville det i en anden branche svare til spørgsmålet. “Hvad er prisen på en hvid bil?” Det spørgsmål har mange svar, og vi spænder over en alsidig og mangefacetteret portefølje, på samme måde som hvide biler… Uden sammenligning i øvrigt.
Lad os blive konkrete…
Vi kan lave en rejse til Thailand, der ikke er meget dyrere end en charterrejse til Thailand eller Kreta. Se bare Narima Bungalows og Indie Beach, som kan laves for under 500 kr. pr nat. I den modsatte ende af skalaen har vi ypperlige Soneva Kiri, som måske er Thailands dyreste resort.
Du kan også tage på verdens vildeste lodges i Costa Rica og priserne starter ved ca. 50.000 kr. pr person. Men vi kan også sammensætte en super spændende rejse væk fra Costa Rica turistspor til ca. 26.000 kr.
Husk det er forslag. Ikke to rejser er ens, de skræddersyes og laves fra grunden - hver gang. Men skræddersyet har en dyr klang over sig, som vi ønsker at gøre op med. Ikke noget støvet Damernes Magasin her!
Den bedst tænkelige oplevelse til den rette pris - kun til dig
Ikke to kunder er ens - og ikke to priser er ens. Det er det ærlige svar. Så det er ikke for at undgå at svare, at det kræver en hel artikel at besvare hvilket prismærkat man skal sætte på We Travel.
Vi foretrækker ikke det dyre fremfor det billige - vi ser først på værdierne, menneskene bag og den autentiske oplevelse. Kuratering er vores fornemmeste opgave og dernæst at sammensættes den bedst tænkelige oplevelse til den rette pris - der passer præcist til dig.
En pris, hvor alle vinder
Vi ved samtidig at vores avancestruktur er endog meget fair. At vi er konkurrencedygtige er altafgørende, så vi ikke blot bliver et fordyrende mellemled.
Det betyder samtidig også, at den pris du får er prisen. Vi kører ikke Hjallerup Marked-stilen. Vi får de bedste priser fra vores små, lokale samarbejdspartnere. Men vi trykker dem ikke for hårdt på maven blot for, at vi skal kunne tilbyde prisen endnu billigere end ret er. Nej. Alle skal være glade. Også dem I skal besøge ude i verden. Vores mission er at sikre balancen. Din pris skal være god og konkurrencedygtig, men de lokale partnere skal også kunne leve godt af det.
Vores speciale er (udover at tænke ansvarlighed ind i vores rejser) at finde de små gemte perler. Privat- og lokalejede med en holdning til turisme og en villighed til at gøre en forskel. Det giver ikke kun større oplevelser for dig, de er også bedre værdi for pengene.
Rammer man den balance skaber man sunde og varige relationer til såvel kunder som leverandører.
Sammenfattende kan man sige. “Prisen på grisen” er ikke helt let at beregne i vores univers, og det er vi glade for. Ellers ville vores rejser være ret maskinelle, ensartet og kedelige.