REJSETENDENSER 2020
Omtanken vinder indpas - og ikke kun hos os. Men det er også nødvendigt.
Hele verden rejser. Det er både godt og skidt. Godt for mange landes økonomi, og godt for vores forståelse og accept af kulturelle forskelligheder. Det er skidt for miljøet. Og det er skidt for nogle af de byer, hvis sjæl og infrastruktur bukker under for overturismen. Derfor er der behov for nytænkning, og rejsetendenserne for 2020 viser noget af vejen.
Der er fokus på andre byer end de kendte. Der er et ønske om smarte digitale løsninger. Og så har vi indset, at rejser gerne må have en berettigelse, der taler til såvel hjertet som hjerne. Det er rejser med omtanke - også for fremtiden. Sådan lyder den korte opsummering af, hvad der kan slå igennem i rejseverdenen i 2020. Og det minder unægteligt om nogle indsatsområder, som er identiske med dem, vi har haft i We Travel, siden vi begyndte vores butik i 2018.
Velkommen til behovet for at rejse med omtanke, og velkommen til 2020.
Her kan I på fem minutter læse, hvorfor vi gør det lettere for jer at rejse, hvorfor vi tvinger jer til at tænke alternativt og hvorfor I kan forvente at få nogle forslag til hoteller med store hjerter, som I ikke nemt finder andre steder.
Vi lever i en verden, der er blevet bange for at misse med øjnene; for at gå glip af noget. Men bare rolig, I kommer til at gå glip af en masse. Det er uundgåeligt, og I kommer ikke til at nå alle destinationerne, som findes i jeres rejsespand. Den er fyldt op allerede, og der er alle andres spande også, og verdens rejseunivers udvider sig hele tiden.
Så I kommer til at gå glip af noget, og det er godt. Først og fremmest fordi det ikke længere er rentabelt for klimaet, hvis I skal tuehoppe fra destination til destination hele året rundt. I skal til at vælge noget….fra. Sæt tempoet lidt ned. Tag på lidt færre lange rejser, men gør så de færre rejser ordentligt, grundigt og med fokus på, at rejserne gør godt for andre end jer. Det kan I bede om hjælp til, så jeres rejse bliver et af årets højdepunkter. Det kan I få eksperthjælp til.
Hvordan?
Stil krav til dem, der skræddersyr jeres rejser. Vi stiller krav til dem, vi handler med, og det gør vi ikke kun for vores egen skyld.
Vi kigger også mod andre hoteller, end dem I finder på Tripadvisor. Vi søger efter alternative restauranter, så I ikke skal stå i en kø på 250 meter blot for at komme ind og spise omelet med krabbekød hos Jay Fai i Bangkoks gamle bydel, hvor Michelinanmelderne har været forbi for at uddele stjerner.
Drop den absolut største attraktion
Der er noget godt at finde også i det, der ikke umiddelbart er godt. Hele verden rejser, og det fortsætter den med. Faktisk rejser flere og flere, og frem mod 2030 vil det globale marked for turisme vokse endnu mere. Så de populære steder risikerer blot at blive endnu mere populære, og demonstrationer og skæld ud på turisterne har ikke hidtil været en succesfuld opskrift for feks.
Venedig, Barcelona og andre destinationer, som har mærket presset fra den globale rejsearmé. Det er vildt svært at tackle med hurtige løsninger, selv om det somme tider er nødvendigt. Vi gør det, vi hele tiden har gjort: Vi kigger rundt om hjørnet, til næste by eller endnu længere væk for at finde alternativer til det, vi tror, vi ikke kan leve uden at have besøgt.
Det er provokerende for nogle, at vi feks. kan foreslå jer, der besøger Bangkok, at droppe Grand Palace og de spektakulære, guldbelagte spir. Men vi har tænkt over det, og I får en fuldgod erstatning for at gå glip af Grand Palace. Vi kigger også mod andre hoteller, end dem I finder på Tripadvisor. Vi søger efter alternative restauranter, så I ikke skal stå i en kø på 250 meter blot for at komme ind og spise omelet med krabbekød hos Jay Fai i Bangkoks gamle bydel, hvor Michelinanmelderne har været forbi for at uddele stjerner.
Hvordan?
Fordi vi kender destinationerne så godt, som vi gør, kan vi faktisk tilbyde jer flere alternativer end de fleste andre. Vi søger simpelt hen efter de andre byer, de andre attraktioner og de andre restaurantoplevelser.
I 2020 er rejsetendenserne tilsyneladende, hvad vi hele tiden har gjort.
Vi tilbyder jer en app til rejsen
For selv om vi accepterer, at vi ikke kan nå det hele og må gå glip af noget, så er vi interesserede i, at ferien bliver så god som overhovedet muligt. Derfor bliver det vigtigt at kunne finde frem til den fede oplevelse, eller den alternative attraktion, mens vi er på destinationen.
Og selv om vi hjemmefra tilbyder jer gode idéer og alternativer, så opstår der alligevel et særligt behov undervejs, som vi skal give jer svar på - og som I kan forvente svar på. Det skal teknologien blandt andet klare.
Så vi kommunikerer også med jer undervejs på rejsen. Vi giver jer muligheden for at tilgå jeres rejse via en app, og det har sine fordele.
For udover at tilbyde en digital pung med jeres flybilletter m.v., så er app’en også der, I pludselig kan se, at vi i dag sender jer en besked om, hvor I kan vælge at spise i morgen, når I vil fejre en særlig begivenhed på rejsen.
Hvordan?
Vi har fra begyndelsen benyttet os af en teknologisk løsning, der gør os papirløse og jer i stand til at få gode råd undervejs eller komme i hurtig kontrakt med os.
Baggrund
Vi er to år gamle i We Travel. Fra begyndelsen har vi fokuseret på fire behov, som vi mener, at I skal have dækket: Alternative ruter, alternative hoteller, digital tilgang og værdibaseret tilgang.
Ekspertise er vores grundlæggende drivkraft -
derfor vil og kan vi foreslå alternativer til den slagne turistrute
Små hoteller er bedre end store hoteller -
fordi der er mere personlighed og fleksibilitet til stede
Rejser med omtanke betaler sig -
så vi stræber efter at finde samarbejdspartnere, der deler vores værdier
Vi SKAL være konkurrencedygtige -
og derfor er vi papirløse, smidige i vores administration og digitale
Den røde tråd i ovenstående lyder: Pengene fra turistindustrien skal komme flere mennesker til gode.