Lad os støtte op om ildsjælene
Det er de lokale ildsjæle, der skaber den positive forandring
Vi ved alle, at ledelse og ejerskab er vigtigt i alle typer forretning. Men det er hverken et marketingstunt eller en påstand, at vi så vidt muligt undgår store anonyme hotelkæder. We Travels samarbejdspartnere er et vidtforgrenet netværk af ildsjæle, som ser det som meget mere end et arbejde.
“Culture eats strategy for breakfast”
Et kendt mantra i erhvervslivet er, at “kultur spiser strategi til morgenmad”. Det gælder om noget også i hotel- og rejsebranchen.
We Travels bedste partnerhoteller er alle drevet af gode mennesker med passion og hjerteblod.
Det er gennemgående, når du besøger vores udvalgte steder, at menneskene bag hotellet gør den reelle forskel.
En hotelkæde kan finde den smukke lokation, bygge et imponerende hotel, og sikre en 100% high-level service. MEN - de kan ikke nødvendigvis skabe personlighed, stemning og ambience. De ansatte føler stadig, at de arbejder for en global kæde og ikke et menneske med interesse i deres liv og nærområde.
Smilet, empatien, interessen skabes af dedikerede mennesker og kan ikke skaleres op.
Kulturen er heldigvis unik og kan ikke kopieres.
Vi kender det alle - når stamstedet opkøbes
Fra vores hverdag kender vi oplevelsen af, at vores lokale favorit-restaurant, bageri eller lille butik er blevet overtaget af en stor kæde eller en kapitalfond.
Hvad sker der?
Inden længe ændrer oplevelsen sig. Nøglemedarbejdere og ejere stopper, synergier skal findes, ting skal sættes i system, ensrettes og effektiviseres. Den gode, nærværende oplevelse forsvinder og bliver maskinel.
Navnet er stadig det samme, men indholdet udhules. Dét, der var værdien for dig som kunde - og ikke mindst for den ansatte - eroderer.
Det er fuldstændig det samme på vores destinationer.
Derfor står vi i We Travel så hårdt fast på at “småt er bedre end stort” og “lokalt er bedre end globalt”.
Når ejerne både tænker tankerne og gør arbejdet, så rykker tingene
Når du ankommer til Jaya House River Park ved Angkor Wat, er den første, du møder ofte Christian de Boer. Han tager din kuffert, forklarer konceptet og sætter scenen. Han har valgt, at de ikke som det første spørger efter dit kreditkort som garanti - og minibar og vasketøj er med i prisen.
Det er en ejers valg - og sender ikke blot et signal, men skaber øjeblikkeligt en hjemlig atmosfære. Han tager risikoen - du tager først kreditkortet frem, når du tjekker ud. Det er tillid - en ellers fraværende faktor i den store “hotel-verden”.
Jochen Zeitz var en ung globalt feteret CEO i PUMA, da han pludselig trak stikket, og begav sig ud på en lang rejse mod en mere ansvarlig bæredygtig verden. Han startede en NGO med fokus på bæredygtig og ansvarlig turisme: The Long Run var født.
Og samtidig byggede han Segera - en fantastisk safarilodge med fokus på at give tilbage til en fattig lokalbefolkning. Et priviligeret menneske havde truffet en beslutning om at gøre verden til et bedre sted. Gøre en forskel.
Et globalt, ikke-kommercielt kludetæppe af passion
We Travels globale kludetæppe er ikke et normalt kommercielt netværk, men et væld af ekstremt passioneret mennesker, der har valgt at gøre en forskel for deres lille lokalområde.
Om det er Kapawi Eco Lodge og ildsjælene fra Achuar-stammen dybt inde i Ecuadors Amazon-jungle eller Familien Wood der driver House in the Wild, et vildt guesthouse ved Mara-flodens bred i det sydvestlige Kenya, så fortæller det alle en historie om mennesker, der gør en positiv forskel for alle interessenter, og som ønsker forandring til det bedre.
Forandring for alle - for natur og dyreliv, den lokale befolkning og dig som gæst. Vi tror nemlig på at det hele hænger sammen.
Rigtigt godt nytår - og med ønsket om, at vi kan være med til at støtte op om ildsjælenes arbejde i 2023.
- Lars Mathiasen, Bestyrelsesformand i We Travel