We Travel er vokset ud af en drøm og en overbevisning. En drøm om at gøre en forskel for de samfund, vi besøger. En drøm om, at pengene fra rejseindustrien skal komme flere tilgode og sive længere ned i samfundslagene. Og en overbevisning om, at denne tilgang rent faktisk fører til langt bedre rejseoplevelser.
Vi er old-scool og har hjertet med
Når vi siger, at vi er old-school, så er det fordi, vi tror på, at vi med vores ekspertise, viden og netværk kan give jer langt bedre rejseoplevelser, end I selv kan surfe jer frem til. Det kan vi gøre gennem rådgivning og dialog, smil og nærvær, og tid til at lytte og finde det helt rigtige til jer. Vi er sådan set heller ikke specielt sælgeragtige og sidder ikke og bruger oceaner af tid på salgstal i et excelark.
"Så er det nok, at du tænker, at det må da godt nok være dyrt. Men det er det faktisk slet ikke. Tværtimod er vi ofte billigere end både nettet og konkurrenter."
For os er der tre ting, der tæller
- At I, vores kunder, føler, at I får en ekstra god oplevelse i dialogen med os og selvfølgelig på selve rejsen.
- At vi selv og vores medarbejdere har en sjov og spændende arbejsdag, hvor alle går glade hjem.
- Og ikke mindst at vi er i stand til at gøre en forskel, for de mennesker og den natur, vi sender jer til.
Det er sådan lidt gammeldags og back to the basics. Men det virker, tør vi godt love.
Men vi er også super smidige, med på beatet og ofte billigere end nettet
Så er det nok, at du tænker, at det må da godt nok være dyrt. Men det er det faktisk slet ikke. Tværtimod er vi ofte billigere end både nettet og konkurrenter. Rent proces- og systemmæssigt er vi nemlig super lean. Så vi kan bruge tiden på dig i stedet for tunge systemer og booking engines.
Men ikke mindst, så handler vi ofte direkte med vores hoteller og leverandører. Vi kender dem måske endda personligt. Og det giver både lavere priser og masser af fleksibilitet. Her kan du læse 8 grunde til, hvorfor du skal give os et kald.
Vi drømmer stort
Ovenstående er ikke raketvidenskab. Ok, det er svært at kopiere vores viden og vores netværk, men ellers er det som sådan ikke revolutionerende. Vi synes sådan set bare, at det er fornuftigt.
Vores store drømme går på, at udnytte rejsebranchens unikke potentiale for at skabe en mere lige verden med en mere fair fordelingen af goderne. Det lyder nok en anelse ambitiøst og højtragende i de flestes ører - og det kan vi sådan set kun bekræfte. Men det er heldigvis tilladt at drømme, og selvom det muligvis er en utopisk drøm, så kan vi arbejde benhårdt henimod den og lade den være vores ledestjerne. Og hvis vi bare kan være med til at sætte gang i en bevægelse, så har vi gjort en forskel.
“vi ved, at hoteller, oplevelser og destinationer, der tænker ansvarligt og langsigtet, er langt bedre oplevelser, end dem der ikke gør.”
Vores bidrag består af tre dele:
(1) Det første er, at vi gør ansvarlighed til en del af vores produkt og vores DNA. Det er ikke en helt nem opgave, men vi tror på, at den på sigt rent faktisk vil gøre We Travel til en bedre forretning. For vi ved, at hoteller, oplevelser og destinationer, der tænker ansvarligt og langsigtet, er langt bedre oplevelser, end dem der ikke gør. Bare se disse steder. Et godt sted at bo er et godt sted at besøge - så simpelt er det.
(2) Vi vil desuden insistere på at sætte behovet for ansvarlighed i rejsebranchen til debat. We Travel er et projekt og en rejse, der først lige er begyndt. Vi er slet ikke perfekte og bliver hver dag klogere. Men oplysningen om behovet og debatten om, hvordan vi arbejder mod målet, er vigtig, og den vil vi tage. Med klare holdninger og værdier, men uden dogmer.
(3) Og så vil vi hvert år bruge noget af vores overskud på at hjælpe turismeprojekter i den 3. verden med at blive succes’er. For turisme kan, hvis den bliver grebet rigtigt an, være en af de bedste veje ud af fattigdom. Derfor støtter vi aktivt Sumba Hospitatlity Foundation (SHF) med 10% af vores overskud. Hvert år. Læs mere om det projekt her.